maandag 24 november 2014

Omslagdoek

Een vriendin van mij is ook gegrepen door het haakvirus en heeft inmiddels misschien wel meer gehaakt dan ik. Eén van haar creaties vond ik erg mooi en heb ik dus van haar 'afgekeken'. Het patroon had zij gevonden op Pinterest.

Deze omslagdoek, een cadeautje voor mijn moeder, heb ik gehaakt van Scheepjeskatoen, met haaknaald nummer 4. Ik heb 9 bollen van 50 gram gebruikt, maar je kunt de omslagdoek zo groot of klein maken als je zelf wil. Als je dikker garen gebruikt, heb je minder toeren nodig en wordt hij wat warmer.

Zie hier de patroontekening van Pinterest:
Op deze website van Saar en Mien staat nog meer uitleg bij de patroontekening, wat je op weg helpt om het patroon te begrijpen en te starten met de omslagdoek.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er een sjaaltje van gemaakt heb, ik hou daar wel van!

    BeantwoordenVerwijderen