donderdag 27 september 2012

Patroon granny square

Het eerste project wat ik begon toen ik startte met haken, was het maken van een granny square. Je kunt deze op allerlei verschillende manieren haken, maar ik ben met een makkelijk patroon begonnen. Ik bekeek een filmpje om het te leren. Voor het leren haken van een granny square zoals ik heb gemaakt klik hier. Het is een hele duidelijke film. Ik wil nog wel even wat toevoegen, want ik ging een paar keer de mist in. Ik haakte steeds in elk gat twee clustertjes zoals op de film te zien is. Hierdoor werd het geen vierkant. Voordat ik doorhad dat ik alleen bij de hoeken twee clusters moest haken en aan de rechte kanten steeds één per gat, moest ik wel een paar keer opnieuw beginnen.
Als afwerking van de deken heb ik er twee rondes van vasten omheen gehaakt.

Zie hieronder foto's van mijn granny square babydeken. Hij ligt op het bedje van mijn zoon. Het lakentje 'slaap lekker' heb ik te danken aan mijn moeder.


   

4 opmerkingen:

  1. Ziet er heel erg leuk uit!

    Nog een klein vraagje: wat voor garen heb je gebruikt, en hoeveel heb je er voor nodig?

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!

      De haaknaald was 4,5. De gebruikte garen zijn gekocht op de markt, merk Planet (100% acryl). Voor de babydeken had ik wel veel bollen nodig. Ik denk van elke kleur twee bollen, maar weet het niet meer precies.

      Succes met je deken!

      Groetjes Anke

      Verwijderen
  2. Super leuk Anke! Misschien moet ik et ook maar eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja moet je doen! Leuk dat je even hebt gekeken :-) Dan ga ik beginnen met een naaicursus haha..

      Verwijderen